Коментар стосовно зміни у практиках у звязку зі вступом України до зони вільної торгівлі з ЄС

Зміни у практиках. Які зміни в практиках юридичних компаній очікуються у зв’язку зі вступом України до зони вільної торгівлі з ЄС? Чи призведе це до переорієнтації юридичних фірм з одних практик на інші, розширення або скорочення існуючих практик? Чи полегшиться юридичний супровід українських компаній - експортерів та імпортерів після вступу до зони вільної торгівлі з ЄС?

ЄС

Для того, щоб дати оцінку можливості розширення або змін практик юридичних компаній у зв’язку зі вступом України до зони вільної торгівлі з Європейським Союзом необхідно зрозуміти чисельність компаній, які мають можливість поставляти товари, послуги або здійснювати свою діяльність у країнах ЄС. За даними Всесвітнього банку лише декілька десятків українських виробників сільгосппродукції і продуктів харчування мають відповідні сертифікати, які дають можливість працювати з європейськими компаніями та торговельними мережами. І зараз на жаль не має численного руху у цьому напрямку, тому що лише декілька виробників проходять або готуються до процедури сертифікації за європейськими нормами. Тому така невелика чисельність українських компаній не може змінити практики багатьох юридичних компаній. Така ж тенденція на мій погляд збережеться і у першій половині 2015 року. Очікувати значного пожвавлення можливо лише з 2016 року з ряду об'єктивних причин.

У той же час ми вже відчуваємо зниження попиту на супровід українських компаній у відносинах з Російською Федерацією, за виключенням супроводу бізнесу у Криму. Однак юридично частіше за все кримські компанії є лише останньою ланкою у ланцюгу юридичних осіб РФ.

Однак за все у середньостроковій перспективі можна сподіватись на зростання практик, пов’язаних з міжнародним правом, починаючи зі створення компаній у різних юрисдикціях. Трохи пізніше можна очікувати зростання ряду інших практик: інтелектуальної власності, банківського права, а також у разі успіху на зовнішніх ринках  - злиття та поглинання.

Необхідність у юридичному супроводі компаній експортерів зростатиме з огляду на те, що основний ринок споживання для українських виробників та сфери послуг – російський, замінюється на багато європейських локальних ринків, які регулюються як спільним законодавством, так і національним.
Олексій Дорошенко,
Керуючий партнер PROXIMA


Возврат к списку

НАШ КОЛЛЕКТИВ

ПРЕСС-ЦЕНТР