Нові ринки у 2013 році. Коментар

Алексей Дорошенко, управляющий партнер PROXIMA
для «Юридической Газеты»

Нові ринки для нашої компанії у минулому – це власні офіси у декількох регіонах. Однак кожний регіон має власну специфіку та їх розвиток без наявності декількох значних клієнтів не має сенсу. Тому у 2008 році ми закрили більшість з них. Ми прийшли до висновку, що усіх наявних клієнтів можемо обслуговувати з двох офісів – у Києві та Харкові, а також маючи співробітника у Львові.


На моє власне переконання практики та офіси повинні йти за наявними клієнтами, а не відкриватися під майбутній попит. Тому, що їх відкриття тягне за собою значні фінансові та часові інвестиції, які можна використати на розширення існуючих напрямків з меншим ризиком. Тому б я казав, що нові клієнти гарантують, нові ринки, а не навпаки.

Нову практику, яка ще не є самостійною, можна позиціонувати та доводити до відома потенційних клієнтів, удосконалювати і тільки згодом з’являється попит. Потенційними клієнтами нерідко є вже наявні клієнти, які мають широке коло бізнесів та співпрацюють у кожному бізнесі або напрямку з окремою юридичною компанією. Отже, багато часу треба приділяти для того, щоб отримати доступ до різних проектів клієнта. У той же час, такий клієнт може мати значний вплив на дохід юридичної компанії і це є джерелом ризику. Тому завжди необхідно тримати оптимальну структуру доходів, розвиваючи нову практику мати декілька клієнтів у неї.

На моє переконання завжди потрібно освоювати нові напрямки у вигляді практик, географічних ринків, у тому числі міжнародних, бо до цього підштовхують тенденції бізнесу. Отже, необхідно мати стратегію розвитку на багато років наперед, тому що бізнес у сьогоднішніх умовах – це жорстка конкуренція. А юридичний бізнес – це лише частина загальної картини. І перебування на місці – це так ж помилка, як і помилкова стратегія розвитку.


Возврат к списку

НАШ КОЛЛЕКТИВ

ПРЕСС-ЦЕНТР